آموزش چگونگی اتصال ست لوله ونتیلاتور پرتابل

ست لوله ونتیلاتور پرتابل یک ابزار مهم در دستگاه‌های تنفسی است که به عنوان رابط بین بیمار و دستگاه تنفسی عمل می‌کند. هدف از این ست‌ها رساندن گازهای تنفسی از دستگاه به بیمار است. این ست‌ها عمدتاً دو شلنگ دارند؛ یک شلنگ برای مسیر دم و شلنگ دوم برای مسیر بازدم.

این لوله‌ها معمولا از جنس PVC و EVA گرید پزشکی زیست سازگار ساخته شده‌اند و دارای طراحی مناسب جهت اتصال به دستگاه ونتیلاتور هستند این لوله‌ها در دستگاه‌های تنفسی بیمارستان‌ها و سیستم‌های حمل و نقل مانند آمبولانس و حمل و نقل هوایی و غیره استفاده می‌شوند. لوله‌های ونتیلاتور بسته به نیازهای خاص شما و وزن بیمار (نوزادان، کودکان، بزرگسالان) در اندازه‌ها و طول‌های مختلف نوع شفاف و مات موجود است.با ما در سایت مدیا تجهیز گستر همراه باشید.

لوله ونتیلاتور پرتابل
لوله ونتیلاتور پرتابل

انواع ست لوله ونتیلاتور پرتابل

ست لوله ونتیلاتور پرتابل در چندین نوع مختلف موجود است. این ست‌ها به عنوان رابط بین بیمار و دستگاه تنفسی عمل می‌کنند و هدف آنها رساندن گازهای تنفسی از دستگاه به بیمار است. در زیر به توضیح درباره چند نوع از این ست‌ها می‌پردازیم:

  1. ست دو واتر تراپ شفاف: این نوع ست دارای دو شلنگ است که یکی به عنوان مسیر هوای دمی و دیگری مسیر برای هوای بازدمی است. این دو شلنگ تنها عبور هوا را تسهیل نمی‌کنند، بلکه از شلنگ مسیر بازدمی برای محاسبه حجم و فشار گاز‌های برگشتی نیز استفاده می‌شود.

  2. ست تک واتر تراپ شفاف: این نوع ست تنها دارای یک شلنگ است2. محاسبه حجم بازگشتی از طریق لوله‌ای که قطر کمتری نسبت به شلنگ اصلی دارد، انجام می‌شود.

  3. ست بدون واتر تراپ شفاف: این نوع ست نیز مانند ست تک واتر تراپ تنها دارای یک شلنگ است.

  4. ست با لوله تراشه مات: این نوع ست می‌تواند دو یا تک شلنگ داشته باشد2. لوله‌های مات به دلیل صرفه اقتصادی در مراکز درمانی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند

بیشتر بخوانید درباره :  آموزش نحوه تعبیه و جایگذاری صحیح لارنژیال ماسک (LMA)

 

 

مراحل اتصال ست لوله ونتیلاتور پرتابل

  1. آماده سازی ونتیلاتور پرتابل:ابتدا، ونتیلاتور پرتابل خود را بر روی یک سطح مستقیم و محکم قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه در محیطی امن و دور از مواد قابل اشتعال قرار دارد.

  2. بررسی ست لوله: ست لوله را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ خراش، ترک یا خرابی دیگری وجود ندارد. اگر مشکلی وجود دارد، لوله را تعویض کنید.

  3. اتصال لوله به ونتیلاتور: لوله را به خروجی هوا در ونتیلاتور متصل کنید. این ممکن است با فشار دادن، چرخاندن یا قفل کردن لوله انجام شود، بسته به طراحی خاص ونتیلاتور.

  4. اتصال لوله به ماسک یا دهانه: سپس دیگر سر لوله را به ماسک یا دهانه متصل کنید که بر روی بیمار قرار می گیرد.

  5. تنظیم ونتیلاتور: ونتیلاتور را روشن کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید. این ممکن است شامل تنظیم سرعت جریان هوا، حجم هوا و دیگر پارامترهای مربوط به بیمار باشد.

  6. بررسی عملکرد: در نهایت، عملکرد ونتیلاتور را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هوا به طور مناسب از طریق لوله عبور می کند و به بیمار می رسد.

به یاد داشته باشید که همیشه باید دستورالعمل های سازنده را برای نصب و استفاده از ونتیلاتور پرتابل خود دنبال کنید. اگر در مورد چگونگی اتصال ست لوله به ونتیلاتور خود مطمئن نیستید، با یک متخصص مشورت کنید. امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد.

لوله تنفسی ونتیلاتور پرتابل
لوله تنفسی ونتیلاتور پرتابل

کلام آخر…

ست لوله ونتیلاتور پرتابل یک ابزار مهم در دستگاه‌های تنفسی است که به عنوان رابط بین بیمار و دستگاه تنفسی عمل می‌کند. این ست‌ها در اندازه‌ها و طول‌های مختلف نوع شفاف و مات موجود است. انواع مختلفی از این ست لوله ونتیلاتور پرتابل وجود دارد، از جمله ست دو واتر تراپ شفاف، ست تک واتر تراپ شفاف، ست بدون واتر تراپ شفاف، و ست با لوله تراشه مات.

بیشتر بخوانید درباره :  آموزش نحوه تعبیه و جایگذاری صحیح لارنژیال ماسک (LMA)

برای اتصال ست لوله ونتیلاتور پرتابل، ابتدا ونتیلاتور را بر روی یک سطح مستقیم و محکم قرار دهید. سپس ست لوله را بررسی کنید و آن را به خروجی هوا در ونتیلاتور و سپس به ماسک یا دهانه متصل کنید. در نهایت، ونتیلاتور را روشن کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید.

همیشه باید دستورالعمل‌های سازنده را برای نصب و استفاده از ست لوله ونتیلاتور پرتابل خود دنبال کنید. اگر در مورد چگونگی اتصال ست لوله به ونتیلاتور خود مطمئن نیستید، با یک متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *